Tutkimusten mukaan suomalaisten pienten ja keskisuurten yritysten markkinoinnin tila on heikoissa kantimissa. Vaatimattomia markkinointiponnisteluja vaivaa usein suunnittelemattomuus ja resurssipula. Valtaosa yrityksistä vastaa itse markkinoinnista ilman kunnon asiantuntija-apua ja systemaattisuutta.

Lopputuloksena huippuosaamista omaavat yritykset eivät saa viestejään läpi ja myynti tökkii.

Tuntuu kuin yrityksiä vaivaisi vanhanaikainen peräkammarin poika syndrooma. Keskitytään tekemään sitä missä ollaan hyviä, mutta tehdään siinä sivussa vähän sitäkin missä ei olla niin hyviä.

Mac: http://vimeo.com/114644236
PC: http://vimeo.com/114661671

Kun luotto omaan osaamiseen kuitenkin tuntuu olevan kohdallaan, olisi syytä luottaa myös kaverin osaamiseen. Siis sen joka tarjoaa markkinoinnin ja brändäyksen asiantuntemusta.

Ehdotankin strategista muutosta ja siirtymistä talvisodan hengen puolustustaistelusta rauhanomaiseen ja reippaaseen hyökkäystaktiikkaan!

Brändätään itsemme niin maar perusteellisesti ja vallataan markkinat takaisin!

Lähteet:

http://industria.fi/diplomityon-tutkimuksen-tuloksia-markkinaprosessit-ja-markkinointi-pk-yrityksissa/

http://www.kauppalehti.fi/omayritys/tehottomuus+vaivaa+pk-yritysten+markkinointia/201202117299

Advertisements